Supa limpede de legume. Reteta pentru copii mofturosi


Cea mai simpla reteta culinara este supa. Iar cea mai simpla supa din lume este cea de legume. Nu mai pun la socoteala faptul ca este considerata a fi si cea mai sanatoasa mancare din lume, supa de legume.

supapentrucopiibroccoli

Interesant este faptul ca desi este laudata, oamenii o consuma destul de rar, din ce in ce mai rar. Adevarat faptul ca unele supe nu au gust bun (cele cu prea multe legume, tocate si in combinatii prea grele) iar altele nici nu ar trebui consumate (cele cu arome artificiale).

supapentrucopii

Va recomand supe simple, cat mai putin incarcate, cat mai clare🙂 Copiii le consuma mult mai usor daca au in compozitie pana la 5-6 legume maxim, pe care sa le laudati, sa le explicati beneficiile. Este deja destul pentru orice copil iar faptul ca le oferiti sub forma de cubulete sau intregi reprezinta alegerea lor.

Ceea ce multi parinti nu inteleg este faptul ca o supa cu zeci de borbotine nu are cum sa fie adorata de copii. Nici nu stii ce mananci si nici nu iti placepentru ca zarzavatul tocat, amestecat, fiert prea mult timp si uneori facut terci in farfurie nu este deloc apetisant pentru nimeni.

Personal, prefer supa de legume in care sa pot sa vad legumele intregi sau jumatati. Ii spun fiicei mele de ce mancam morcov, ce beneficii are pentru sanatate, unde creste, cat de sanatos este samd. In timp, vorbindu-i despre alimentele pe care le consuma, fiica mea le cunoaste, stie la ce sunt bune. de ce le alegem in defavoarea fast-food-ului sau alimentelor nesanatoase. Ii intra in minte faptul ca sunt alimente pline de vitamine si nutrienti, nu doar legume pe care nu le cunoaste.

Intrebati-va copiii daca vor supa cu legume intregi (preferinta fiicei mele🙂 ). Sunt si alti copii care vor legumele taiate cubulete. Iar alti copii vor supa cu legume facute praf, spuma, crema. Este ideal sa le respectati dorinta, macar in prima perioada a anilor copilariei, atunci cand au nevoie mai mult ca oricand de hrana sanatoasa si atunci cand isi formeaza si 90% din stilul lor alimentar. Cu alte cuvinte, daca dau de gustul de legume si daca se obisnuiesc cu el, nu vor mai renunta prea usor la el.

Supa mea de legume este deosebit de simplu de preparat si puteti sa inlocuiti legumele folosite de mine cu legumele dorite de voi, preferatele copilului.

Eu am folosit urmatoarele ingrediente pentru supa: radacina de telina, radacina de patrunjel, ardei gras, morcov, cartof, broccoli.

Am 6 ingrediente si nimic mai mult. As fi putut sa adaug si dovlecel dar mi s-a parut indeajuns de mult pentru o supa hranitoare si gustoasa.

Cum am procedat? Am adaugat telina si radacina de patrunjel in oala, in apa rece. Am dat foc mediu si am lasat sa fiarba 15 minute. Am adaugat ardeiul gras si cartofii. Am mai lasat sa fiarba 15 minute pana cand cartofii erau fierti perfect. Apoi am adaugat buchete de broccoli si am stins imediat focul. Vreau ca broccoli-ul sa fie doar oparit. Apoi am servit supa calda alaturi de paine de casa. Asta e tot. Nimic mai mult necesar pentru o delicioasa si sanatoasa supa pentru copii, oricat de mofturosi ar fi.

Pofta mare!

Lasă un răspuns

