Retete vegane pentru copii? Iata 6 idei cu care nu dai gres :)


Din cand in cand, copiii trebuie sa manance si fara carne. Nu o spun eu, ci medicii nostri. Medicii specialisti, pediatrii, medicii gastroenterologi, nutritionistii samd ne spun ca nu este indicat sa mancam prea multa carne, nici prea des, in niciun caz zilnic.

Asa ca avem pauze. Eu sunt vegana, deci nu ma puneti la socoteala. Dar fiica mea nu este vegana. Mananca si carne, si lactate, si oua, si miere.

Cu toate acestea, sunt retete culinare vegane pe care le adora. Si trebuie sa le prepar cat mai puternice din punct de vedere nutritiv. Asa ca am grija sa includ alimente care sa ii aduca un aport mare de vitamine, minerale si alti nutrienti necesari pentru perioada de crestere in care se afla.

Iata 6 idei de retete vegane pentru copii, idei culinare cu care nu veti da gres:

  1. Guacamole: avocado pisat cu furculita, amestecat cu ceapa tocata si sare.

    guacamole
    guacamole
  2. Lasagna de ciuperci: foi de lasagna, ciuperci champignon sotate in tigaie impreuna cu sos de rosii. Strat de foi de lasagna, strat de sos cu ciuperci, strat de foi de lasagna, iar ciuperci si totul se da la cuptor pana cand e gata 🙂
  3. Orez cu ciuperci: ciupercile se soteaza in tigaie impreuna cu 2 linguri de ulei si o ceasca de apa. Cand sunt gata se adauga orezul spalat, apa din ochi si se da la cuptor in vas de sticla.craciunvegetarian
  4. Paste cu naut fiert si humus: Fierbeti naut si separat fierbeti si pastele. Pastele fierte se pun in tigaie, adaugam nautul fiert si cateva linguri de humus pentru a lega un sos. Se adauga sare si 3-4 linguri de ulei de masline, busuioc si oregano. Se stinge focul.dsc_0147
  5. Farfalle cu spanac proaspat. Farfallele se fierb si apoi se soteaza la foc mic cu spanac proaspat si ulei de masline, sare si busuioc. Este o retete italiana vegana de nota 10!
  6. Piure de cartofi cu ostropel de ciuperci: Ciupercile se soteaza si apoi se adauga sosul de rosii si o cana de apa. Se lasa la foc mic sa scada apa. Se adauga ulei de masline, sare, busuioc, oregano si se serveste langa piure de legume 🙂2016_06_15_22_43_56_066_original

Dupa cum vedeti, sunt retete vegane simple si delicioase, foarte sanatoase si potrivite si pentru copii, nu doar pentru voi 🙂 Incercati-le. Faceti pauza de carne din cand in cand si daca nu sunteti siguri ca este o decizie buna, intrebati medicul pediatru daca este indicat sa dati copilului carne chiar in fiecare zi. S-ar putea sa va recomande si cate o reteta culinara vegana din cand in cand si cate una vegetariana din cand in cand 🙂

Pofta mare si sa fiti sanatosi!

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s