Alimente Interzise Copii 3 – 6 ani


Alimentatia sanatoasa este baza unei bune dezvoltari fizice si psihice. De aceea trebuie sa evitati alimentele care nu aduc un beneficiu sanatatii copilului sau care dauneaza acesteia. Pentru unii parinti, aceste alimente vor avea titlul de „alimente nerecomandate”. Alti parinti le vor considera „alimente interzise”.

Concret, ceea ce oferim copiilor nostri le modeleaza sanatatea si dezvoltarea. Mai mult, ii invata sa aiba o disciplina alimentara sanatoasa. Iar acest lucru nu este deloc de neglijat, mai ales in prezent cand se fac enorm de multe excese si cand numerosi copii au un stil alimentar total gresit.

Cu toate ca suntem obisnuiti sa enumeram alimente interzise doar pentru bebelusi si pentru copii pana in varsta de 2-3 ani, medicii au destul de multe restrictii si dupa aceasta perioada fragila.

ciupercichampignon

Un exemplu sunt ciupercile. Conform medicilor si pediatrilor, ciupercile ar trebui introduse abia dupa varsta de 4 ani. Copiii cu varsta de peste 4 ani le pot consuma insa cu maxima prudenta. Nu cumparati ciuperci de la comercianti din piata, fara eticheta care sa confirme soiul, sursa si data de expirare. Copiii nu vor consuma cantitati mari de ciuperci iar acestea trebuie sa fie foarte bine facute. De asemenea, ciupercile nu se vor consuma seara.

Bauturile acidulate, dulciurile peste masura, sarea si grasimile in cantitati mari sunt nerecomandate. Inlocuiti sucurile acidulate cu cele din fructe si legume. Sucurile de morcov, rosii, mere usor de obtinut si extrem de sanatoase ar trebui sa faca parte din alimentatia lor.

Mancarurile din comert si alte produse cu un continut de conservanti, arome si coloranti artificiali sunt de asemenea nerecomandate pentru copii, nici macar pentru cei de peste 6 ani. Alimentele de tip fast-food sunt si ele pe lista neagra a medicilor pediatri.

Bauturile pe baza de cofeina sau alcool sunt interzise.

Nu gatiti cu ajutorul aromelor speciale, conservantilor si colorantilor. Pastrati mancarea simpla si sanatoasa. Gustul este mai putin important si poate la fel de bine sa fie imbunatatit cu ajutorul verdeturilor.

Dulciurile si apetitul copiilor pentru ele dau bataie de cap parintilor. Invatati-va copii sa nu manance dulciuri intre mese. In schimb le puteti servi un desert la una dintre mese. Nu uitati ca orice desert poate fi si sanatos cat timp inlocuiti zaharul cu mierea sau cu fructele si nu folositi conservanti si coloranti artificiali.

Evitati, de asemenea, prajelile si mancarurile condimentate. Folositi, in schimb ierburi aromatice, verdeata proaspata de sezon si usturoiul. Toate contin vitamine si minerale si apara sistemul imunitar datorita continutului de vitamina C.

Mult succes!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s