Dezvoltarea Copiilor 6 ani +


Daca nu ai reusit pana acum sa tii evidenta meselor copilului tau pe o saptamana intreaga, atunci e cazul sa o faci. S-ar putea sa realizezi faptul ca nu ii asiguri celui mic o hrana destul de sanatoasa si care sa ii ofere nutrientii si vitaminele necesare.

foto by Mary Jackson
foto by Mary Jackson

De multe ori sarim peste mese fiindca cei mici nu vor sa manance. De multe ori facem compromisuri si oferim celor mici o portie de cremwursti in loc de supa de legume, o portie de cartofi prajiti in loc de tocana de brocoli sau chiar un croissant din comert in loc de salata de fructe de la amiaza.

Si ne spunem ca facem aceste mici exceptii „doar azi, haide ca n-o fi foc!”. Si daca stam sa cantarim bine situatia realizam ca nu se intampla chiar atat de rar cum credem noi. Se intampla in fiecare saptamana si poate chiar in fiecare zi. Si cu fiecare astfel de exceptie noi ii „rapim” celui mic proteine, acizi grasi esentiali, vitamine si minerale care il pot ajuta sa se dezvolte armonios, sanatos, in conditii optime.

Asa ca recomandarea mea este sa pastrati evidenta a ceea ce mananca cel mic macar pentru o saptamana. Notati totul si vedeti exact care sunt ingredientele pe care ar fi cazul sa le modificati si ce ar trebui sa introduceti intr-o cantitate mai mare. Se poate ca cel mic sa manance mai multe fainoase decat ar trebui, mai putine fructe si prea putine legume, prea multe dulciuri sau chiar prajeli.

Asigura-te ca are parte de fructe si legume din plin, de carne sanatoasa si slaba (preferabil curcan, pui de tara, peste proaspat), de seminte si nuci atat de sanatoase si pline de beneficii pentru dezvoltarea sa, de cereale integrale si de lactate vitale pentru dezvoltarea sistemului osos si nu numai.

Mult succes!

 

sursa foto: http://www.sxc.hu

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s