Mancaruri cu carne


Carnea este extrem de importanta pentru o buna dezvoltare a copilului dumneavoastra. Fie ca este pui, vita, rata sau porc, curcan sau prepelita, optiunile sunt numeroase si fiecare are preferinte proprii.

Retetele culinare de mai jos pot fi adaptate cu usurinta oricarei preferinte. Preferabil ar fi sa avem carne de pasare tara, crescuta in curte, cu cereale si iarba verde.

retete culinare pentru copiiCarnea de pasare crescuta la tara contine vitamine si minerale necesare corpului uman si poate fi introdusa in alimentatia zilnica a copilului. Medicii ne sfatuiesc sa evitam prajelile si sa gatim carnea cat mai sanatos alaturi de legume sau cereale.

Care carne este cea mai sanatoasa pentru copii? Nu stiu! Sincer va spun ca nu stiu. Am aflat ca in puiul de la magazin se pot regasi reziduuri de antibiotic. Dar cred ca asta se intampla si la carnea de vita sau de porc. Acolo de ce nu ar fi?

Trist si frustrant ca nu poti sti ce carne sa dai copilului. Singura solutie este sa ai o sursa de incredere la tara, o sursa de carne. Sa iti dea lunar 2-3 pui, o gaina, 4-5 prepelite, carne buna, pasari crescute de el si din care isi hraneste proprii copii🙂 Daca gasiti, anuntati-ma si pe mine. Vreau si eu pentru fiica mea. Eu sunt vegetariana.

Recomandarile nutritionistilor:

– carnea nu trebuie prajita, ci inabusita. Asta inseamna ca in tigaie/ oala/ cratita, langa carne punem 3-4 linguri de ulei si jumatate de cana de apa. Doar asa ne asiguram ca avem carne moale, suculenta, gustoasa dar nu prajita!

– carnea copiilor ar trebui sa fie necongelata, proaspata. Daca se poate, cumparati cantitati mai mici de carne, cat preparati pe loc.

– mancarurile cu carne nu ar trebui reincalzite, de preferinta, deloc. Mancarea ar trebui consumata pe loc, imediat ce este gata. Stiu, este greu spre imposibil, sa  gatesti in fiecare zi. Cu toate acestea, medicii si nutritionistii sunt de parere ca este cea mai sanatoasa optiune pentru toata lumea. O solutie este sa gatesti retete culinare simple si rapide.

– mancarurile cu carne sunt cu atat mai sanatoase cu cat faci mai putine combinatii. Nu iese nimeni in avantaj daca ai facut o mancare din 12 legume, sos de rosii, linte si fasole, 5 tipuri de condimente si ai stat cu ea pe foc 2 ore. Orice mancare ce fierbe mai mult de 45 de minute este deja indoielnica la capitolul vitamine, minerale si antioxidanti pastrati intacti. Fierbeti cat mai putin, strictul necesar. Insa pentru asta este nevoie de combinatii putine si cat mai simple de alimente care fierb repede sau merg la abur.

– carnea de vita se poate lasa la marinat inainte de preparare. Se lasa intr-un bol incapator, cu mujdei de usturoi, boia de ardei dulce, plante aromatice si 3-4 lingurite de ulei de floarea soarelui. Se fragezeste perfect pentru ca puii nostri sa o mestece cat mai usor. La fel se procedeaza si la carnea de curcan, gaina mai batrana sau cocos batzos :))

Iata cateva retete culinare sanatoase si rapide, pentru copii mancaciosi:
(eliminati din retete carnea si inlocuiti-o cu soia/ ciuperci si aveti 15 retete culinare de post, pentru parinti)

1. pilaf cu carne

2. snitel cu puree de legume

3. pui cu smantana

4. musaca de cartofi cu vita

5. spanac cu carne

6. mancare de conopida cu pui/vita

7. mancare de brocoli cu vita/pui

8. peste la cuptor cu legume

9. mancare de fasole verde/galbena cu pui

10. pui la cuptor cu legume

11. macaroane frantuzesti

12. spaghete bologneze

13. ghiveci de legume cu carne

14. tocanita de pui

15. ostropel de pui

Pofta buna!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s