Retete vegetariene pentru copii


Dintr-un motiv sau altul, unii copii mananca mai putina carne si unii chiar deloc. Recent mi s-a expus situatia unui copil de 2 ani, alergic la proteine animale. Asta inseamna fara carne, fara lactoza, fara oua. Suna imposibil dar se poate trai si astfel.

In mod clar, principala grija este sa asiguram proteinele necesare pentru dezvoltarea armonioasa a copilului. Si se poate daca asiguram proteine din surse vegetale: migdale, alune si nuci, mazare si crucifere ( broccoli, conopida, varza, kale samd), legume cu frunze verzi, naut, linte verde, linte rosie samd.

tocanitadecartoficumarar

In aceasta categorie veti regasi retete vegetariene pentru copii, fie ca au alergie la proteine animale, fie ca doriti sa le oferiti din cand in cand mancare fara carne sau fara oua. Nu uitam faptul ca numerosi nutritionisti afirma ca o mare problema cu care se confrunta parintii copiilor din ziua de azi este excesul de proteine animale, prea multa carne si prea putine legume si fructe.

Va prezint cateva retete culinare vegane si ovo-lacto-vegetariene pentru copii:

  1. Macaroane cu branza la cuptor: macaroane sau orice alt fel de paste doriti, telemea, unt (optional). Pastele se fierb, se amesteca cu branza si se da totul la cuptor. Daca doriti, puteti adauga si oua in compozitie. Iese ca un fel de budinca foarte satioasa 🙂
  2. Ciulama vegana: Mancare sanatoasa cu ciuperciIngrediente pentru ciulama vegana de ciuperci: 1 kg de ciuperci, 2 linguri de faina de orez, 2 linguri de ulei, sare, oregano, busuioc, cimbru si alte verdeturi care va plac.

    Cum preparam cea mai simpla ciulama vegana: Ciupercile se spala, se maruntesc si apoi se soteaza intr-o oala cu 2 linguri de ulei si o cana de apa. Amestecam mereu si cam in 30 de minute, sunt gata. Adaugam 2 linguri de faina de orez si amestecam mereu cu lingura de lemn. Adaugam o cana de apa, sare si verdeturile aromatice. Lasam pe foc inca 5 minute minim pentru ca faina de orez sa se umfle si sa fie gata.

    Stingem focul dupa ce am potrivit sosul ca si consistenta. Daca vreti sa fie ciulama mai consistenta, adaugati doar o cana de apa. Daca vreti mai apoasa, mai puneti apa.

     

  3. Spaghete cu ciuperci, sos de rosii si busuioc: Ciupercile se soteaza, pastele se fierb, sosul de rosii se fierbe cu ciupercile sotate si apoi totul se amesteca 🙂spaghetecuciuperci
  4. Orez cu ciuperci si salata de sfecla, cea mai simpla si satioasa reteta vegetariana pentru copii si nu numai: Ciupercile se soteaza si apoi se adauga orezul. Se amesteca, se adauga apa cu cescuta, se amesteca, iar adaugati apa si o tineti asa pana cand orezul se umfla perfect. Alaturi se serveste salata de sfecla fiarta, decojita si data pe razatoare, amestecata cu ulei, sare si zeama de lamaie.
  5. Tocana de legume: reteta clasica, nimic deosebit. Pastarnac, radacina de patrunjel, telina, cartofi, ardei, mazare, orice legume doriti. Optional, o lingura de sos de rosii pentru culoare 🙂
  6. Salata de boeuf varianta veganaIata de ce aveti nevoie pentru a prepara o salata de boeuf, varianta vegana: 10 cartofi de marime medie, 2 morcovi de marime medie, 10 castraveti murati in saramura, 200 de grame de mazare, masline pentru decor, ardei kapia sau gogosari murati pentru decor, ulei, sare, mustar.

    dsc_0082
    Modificati cantitatile daca vreti mai multi cartofi sau va place sa gasiti mai multa mazare in salata. Adaugati mai multe muraturi sau mai putine, dupa cum stiti ca mancati salata de boeuf.

    Cartofii se fierb in coaja si apoi, cand sunt gata, se cufunda in apa rece cateva minute sau se dau pe balcon, la racoare.

    Morcovii se fierb si apoi se lasa la racit.

    Mazarea se opareste cateva minute, caci nu vrem sa iasa terci.

    Castravetii murati se toaca cubulete. Asemenea procedam si pentru cartofi, morcovi. Amestecam totul cu mazarea oparita si racita.

    Separat, facem un sos de mustar: 1 cartof fiert pisat marunt, 10 lingurite de mustar, 10 lingurite de ulei de masline sau de floarea soarelui, un praf de piper, oregano si busuioc daca dorim. Amestecam totul pana cand iese un sos delicios. Acesta se adauga in bolul cu legume tocate.

  7. Budinca vegana de chia si cacao Ingrediente pentru budinca vegana de chia: o cana de seminte de chia, 2 cani de lapte de migdale, 5-6 linguri de cacao, esenta de vanilie, zahar brun (vegetarienii pot folosi miere) sau sirop de artar.

     

    Cum se prepara budinca vegana de chia: Amestecam toate ingredientele in orice ordine dorim si dam la frigider chiar daca ni se pare ca nu am obtinut consistenta perfecta. Semintele de chia isi tripleaza volumul si veti descoperi ca budinca se incheaga singurica 🙂

  8. Orez mexican delicios, una dintre cele mai inspirate retete vegane/ vegetariene pentru copii
    Ingredientele pentru orez mexican: orez de care va place, cantitati variabile de ardei kapia, morcov, mazare, fasole pestrita, fasole verde si porumb, ulei de care doriti, sare, curry sau doar curcuma/ turmeric.Reteta de orez mexican vegan: Orezul se pune la fiert in apa si 2-3 linguri de ulei. Amestecati mereu.

    Legumele se soteaza 2-3 minute, tinand cont ca fasolea boabe, fasolea verde si morcovul sunt deja fierte. Dupa ce le sotam le adaugam in orezul deja fiert si doar amestecam impreuna cu o lingurita de curry, sare si alte verdeturi aromatice, daca doriti. Stingem focul si servim alaturi de o salata racoritoare de sfecla rosie fiarta si asezonata cu otet sau lamaie.

     

  9. Paste cu masline si rosii: Sosul de rosii se fierbe cu o cana de apa, 3-4 linguri de ulei, sare, busuioc si masline pana cand scade apa. Sosul rezultat se toarna peste pastele fierte.]pastecumaslineitalia
  10. Lasagna de ciuperci, una dintre cele mai iubite retete vegetariene pentru copii: Ciupercile se soteaza si apoi se adauga sos de rosii, sare si busuioc din plin. Amestecul se pune peste foi de lasagna, iar amestec, iar foi, iar amestec, iar foi 🙂 Se da la cuptor la foc mediu pana cand foile sunt perfect umflate 🙂

    lasagna de ciuperci

    lasagna de ciuperci

  11. Guacamole pentru copii: avocado pisat cu furculita, amestecat cu ceapa tocata marunt, zeama de lamaie si sare. Se serveste pe paine, pe nachos si nu numai 🙂

 

Alte cateva retete culinare vegetariene:

Broccoli cu sos alb genial!
Ciulama – Reteta culinara simpla si sanatoasa
Ciulama de post – Reteta culinara vegetariana, simpla si sanatoasa
Iahnie de fasole. Cea mai simpla reteta cu putinta 🙂
Macaroane cu branza
Macaroane cu ciuperci
Mancare de mazare – simplu si rapid!
Musaca vegetariana
Orez indian simplu! E gata in 20 de minute!
Reteta culinara nou-inventata: Paste cu sos indian de curry si iaurt
Retete culinare cu broccoli, pentru copii sanatosi 🙂
Retete culinare vegetariene: Chiftele vegetariene
Salata de sfecla rosie. 7 combinatii reusite!
Salata verde – 15 combinatii geniale, sanatoase si simple!
Supa frantuzeasca de ceapa
12 salate geniale
Mancare de vinete
Mancare de dovlecei

Va recomand Vegantini.wordpress.com ca loc perfect pentru multe alte retete culinare vegane si vegetariene pentru copii si nu numai 🙂 Nu uitati ca nu doar copiii trebuie sa se hraneasca sanatos.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s