Alimentatie sanatoasa in sarcina


Alimentatia sanatoasa in sarcina trebuie intotdeauna sa inceapa de la recomandarile medicilor si nutritionistilor. Asa ca daca medicul va recomanda un anumit stil alimentar, tineti cont de sfaturile sale. Cu siguranta nu va doreste altceva decat sa treceti prin sarcina cu maxim de rezultate pentru voi si pentru bebelus.

Alimentatia sanatoasa in sarcina trebuie sa includa fructe, legume, seminte, lactate din lapte pasteurizat, proteine animale si proteine vegetale, fibre si glucide sanatoase, uleiuri virgine pe cat de mult posibil, apa de calitate si vitaminele prescrise de medic.

De asemenea, esential de retinut este ca sarcina sanatoasa tine cont de cateva reguli de baza:

  • totul proaspat, cat mai putina mancare procesata
  • fara fast-food
  • fara prajeli
  • fara alcool
  • fara conservanti, coloranti, potentiatori de aroma, indulcitori artificiali
  • fara exces de sare, zahar si grasimi
  • fara oua crude
  • fara fructe de mare si pesti oceanici daunatori (macrou, rechin, peste-spada, merluciu, pangasius, scrumbie, crabi, ton samd).
  • fara legume si fructe stropide cu pesticide
  • fara chipsuri si gustari nocive
  • totul sa fie preparat pe loc, proaspat
  • carne de calitate buna, fara mici si crenvursti
  • laptele doar pasteurizat
  • fructele si legumele intotdeauna spalate foarte atent
  • fara sosuri si maioneze
  • fara prajituri cu oua crude

Lista de contraindicatii este foarte lunga pentru o sarcina sanatoasa si lipsita de pericole de ordin alimentar. Veti reusi sa le invatati destul de repede pentru ca vi le va aminti medicul de cate ori apare ocazia.

mami gateste
mami gateste

Alimentatia sanatoasa in sarcina inseamna grija, atentie, varietate in alegerea ingredientelor (putin din toate), moderatie. Nu trebuie sa mancam cat pentru 2 insa nici sa nu ne ingrijim prea mult de silueta. Chiar nu este momentul acum. Aveti timp sa dati jos kilogramele puse in sarcina dupa ce nasteti.

legumebio

Alimentatia sanatoasa in sarcina presupune si evitarea riscurilor. Asa ca daca medicul va recomanda precautie la anumite alimente sau chiar va interzice consumul anumitor ingrediente, nu va asumati riscuri in mod inutil.

De asemenea, o sarcina sanatoasa inseamna si pastrarea unui anumit program de alimentatie. Respectati orele de mese si cele de gustari. Pot fi si pofte la 3 dimineata, nimeni nu contesta acest lucru. Insa esential este ca in majoritatea timpului sa pastrati disciplina meselor. Doar asa nu veti ajunge la dezechilibre de ordin digestiv: diaree, constipatie, balonare, indigestie, greutate prea mare sau prea mica samd.

Mult succes si sarcina sanatoasa!