Sport in sarcina: Ce spun medicii? Cat de sigur este?


Sportul in timpul sarcinii reprezinta unul dintre cele mai intens dezbatute subiecte. Sunt medici care nu recomanda sport in timpul sarcinii si medici care spun ca este o oaza de sanatate si fericire pentru viitoarea mamica si pentru bebelusul ei.

Asa ca raspunsul final, daca este sau nu ok sa faceti sport in sarcina trebuie sa vina din partea medicului care va supravegheaza sarcina.

Cat de sigur este sportul in sarcina? Pai, depinde de mama, de varsta ei, de bebelus, de dezvoltarea lui, de conditia fizica a mamei, de evolutia sarcinii, de varsta gestationala, de tipul de sport practicat si nu numai.

Exista sau nu riscuri pentru bebelus daca mama face sport? Evident, exista anumite tipuri de sport special concepute pentru viiitoarele mamici, pe categorii de trimestre. Asadar, sunt exercitii pe care le poti face in primele luni de sarcina si pe care mai apoi nu le mai poti face pentru ca il pun in pericol pe bebe si pe tine.

Sunt medici care spun ca sportul in sarcina poate duce la nastere prematura sau la nasterea unui bebelus cu greutate mai mica decat cea normala. Si mai sunt si medici care infirma aceste fapte.

Personal, nu am facut sport in timpul sarcinii. Am considerat ca este destul de multa miscare in activitatea de zi cu zi, si asa destul de obositoare pentru orice viitoare mama: grija primului copil, alergat dupa el prin parc, invatat sa mearga cu bicla, curat, gatit, cumparaturi, mers la serviciu:))

Sincer am crezut ca este indeajuns de istovitor sa fac ordine si curatenie in casa, de una singura, fara menajera, fara bucatareasa, fara femeie la calcat rufe, fara hamal la cumparaturi. Sotul a fost prezent la cele mai grele cumparaturi, evident. Insa nu l-am putut lua zilnic la piata, la cumparaturi habituale: legume, fructe, o sticla de lapte, un kg de branza samd. Si se aduna, va rog sa ma credeti. Si dupa o zi de carat lucruri, nu mai aveti nevoie de nicio yoga. Vreti doar sa va puneti burta pe o parte, in pat, intre 20 de perne moi ca puful, la racoare, cu o paturica pufoasa deasupra :))

Orice faceti, credeti-ma ca nu veti sta degeaba in sarcina. Vor fi numeroase lucruri de facut si veti observa cu stupoare ca va veti simti obosite si cand vorbiti, cand tocati legume pentru ciorba sau cand schimbati lenjeria paturilor in casa. Vor fi zile in care orice va va obosi si zile in care aveti energie enorma.

Asa ca sportul este o chestiune personala dupa ce medicul si-a dat acordul. Fiecare face dupa cum poate si dupa cum pofteste. Dar evident ca totul incepe de la recomandarea medicului care va supravegheaza sarcina. Nu uitati sa ii spuneti de sportul pe care vreti sa il practicati. Ce implica? Sarituri? Efort mare? Ridicati ceva? Stati in pozitii dificile? Dati-i toate detaliile si vedeti ce spune el. Nu ii luati recomandarile cu titlu de optiune. Daca medicul a zis nu, daca v-a spus sa mai asteptati pana nasteti sau ca el nu recomanda, atunci nu ii iesiti din vorba. Stie cu siguranta mai multe decat noi🙂 Nu degeaba este medic.

Aveti timp sa va refaceti silueta dupa nastere. Si o veti face pentru ca vor fi nopti nedormite, pranzuri luate pe fuga sau doar resturile bebelusului, ceaiuri multe, supe si compoturi si salate preparate ca sa economisiti timpul de gatit.

Mult succes si sanatate maxima!

 

Recomandari in sarcina: 17 reguli de respectat